Nodarbība 5.-9.klašu skolēniem STEM un vides jomā par ābolu tematu

Nodarbība 5.-9.klašu skolēniem STEM un vides jomā par ābolu tematu

 2020. gada 25. februārī notika nodarbība STEM un vides jomā izglītojamiem, izzinot mums visiem pazīstamo augli - ābolu.

Pateicoties taustei, skolēni auduma maisiņā atrada ābolu, lai pēc tam uzrakstītu sev interesējošus jautājumus, piemēram, kādi vitamīni ir ābolos, cik sver lielākais ābols, cik sēkliņas ir ābola serdē, cik ir ābeļu šķirnes, u.c. Roberts, Dace, Inese, Laila, Andris, Gita, Ausma, Uldis, Daina, Ligita, Gatis, Baiba, Zane - tie nav skolēnu vārdi, bet tās ir ābeļu šķirnes. 

Darbojoties praktiski, izglītojamie noteica ābeles zaru, kas bija jāatpazīst starp liepas, bērza, zirgkastaņas un priedes vasu. Ar indikatora - sarkanā sīpola novārījuma palīdzību - tika noteikta ābolu sulas skābā vide. Nodarbībā katrs izgatavoja telpisku ābolu ar lapu un kātu, noslēgumā baudīja ābola garšu.

Skolēnu izvērtējums, nodarbības atgriezeniskā saite - ''Man patika izzināt ābolu, tā garšu, smaržu, krāsu, ķīmisko reakciju'', ''Man patika eksperimenti, noteikt zarus, patika gatavot ābolu. Man patika viss, es uzzināju jaunas lietas.'', ''Man patika veidot ābolu, skābas un bāziskas vides noteikšana.''

Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai.
SAM 8.3.2. "Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai"
Projekta numurs: 8.3.2.2/16/I/001.

Informācija un foto : K.Rubiķe